fredag 12 december 2008

utkast

skriver ofta upp saker jag vill komma ihåg i mobilen. ett band jag hört en låt av och vill kolla upp, ett namn jag inte kan placera och tänker googla mm.
men oftast blir det inte av att kolla upp sakerna jag sparat i mobilens utkast, så de ligger bara där och tar plats.
men nu tänkte jag ta tag i det där, kolla vad det e jag sparat och kolla upp dem.
här har vi det:

sneezing habit:stod på en tygväska en tjej som satt mitt emot mig på tuben hade . hon satt och pratade i mobilen och skrev i sin almanacka, och såklart kunde jag inte låta bli att tjuvlyssna. hon pratade om nån plåtning och skrev upp tider i kalendern som jag tolkade som reptider.)
efter att ha googlat fick jag denna info: hemsida myspace youtube. sångerskan som jag satt mitt emot. ingen musik jag gillar men lite kul är det att få så mycket info om en okänd människa man sett på ett tåg.

bow wow wow: var hemma hos mina föräldrar en helg och vi kollade på nåt såntdär hej och hå-program typ dogiloo eller vad det nu hette. de visade videos från olika årtal, blad annat med detta band, anno 1982. reagerade på att sångerskan var så cool och het, så jag var tvungen att skriva upp det. här är googleresultaten: bandets hemsida, sångerskan annabella lwins hemsida. hon var ju inte lika het på bild som i videon, men verkar cool som en katt. spelar tydligen tillsammans med bla erykah badu nu för tiden.
youtube:


first aid kit: hört på radion men bara enstaka låtar, som jag varje gång reagerat på att jag verkligen verkligen gillat. och efter att ha kollat upp på bla youtube kan jag bara säga: jag ska ladda ned allt med dem! jaaa! meer! rekommenderas, så kolla in dem bla här och här!

0 kommentarer: