tisdag 9 december 2008

ner och upp

har mått skit flera dagar nu, dels pga att jag inte kunnat somna. legat vaken i timmar till långt fram på vargtimman och grubblat mig blå över saker jag knappt ger en tanke dagtid.
och dessa dagar är de dagar jag e luspank i väntan på månadscashen.
kollade mitt konto idag och fick till min lycka se cashen kommer imorgon, och en mycket större summa än jag trott. oj vad lycklig jag blev!
känns så sjukt att jag idag mår så dåligt. dels över att inte ha pengar. dels för att jag imorgon förmiddag ska till arbetsförnedringen, vilket alltid genererar den mest otäcka ångest, och dels ska jag till läkaren för att förnya mina recept. alltid lika jobbigt att sitta och vädra sin diagnos till den ena läkaren efter den andra...
bara för att få ut pilz så jag kan funka.
gaah, allt på en gång.
så idag är det helvete och imorgon himmel. konstigt hur det är i livet.
imorgon har jag pengar och har de två jobbiga mötena avklarade. längtar såå.
önskar bara att hela nyårsskiten var löst så jag kunde känna mig helt lugn. men jaja, man kan inte få allt här i världen...