lördag 13 december 2008

luciapojke

detta gör mig så upprörd att jag nästan spricker!
denna mamma som lyckats så förträffligt med sin uppfostran av sonen att bli blind för samhällets äckliga normativitetsefterstävande, och istället för att anamma detta, ska han nu bryskt slängas tillbaka till den uråldriga könsroll som vi öppensinnade människor så desperat försöker kväva.
om inte skolan hjälper till med detta, hur ska vi då kunna förändra vårt samhälle och inskränkta levnadssyn? nej fy, nu e jag arg!
fram för luciapojkar och stjärngosseflickor och allt där emellan!
(efter att ha letat på google efter en bild på en luciapojke gav jag upp, det fanns ett fåtal i privata gallerier som jag inte ville ta utan att fråga, så jag snickrade ihop min egen bild. däremot hittade jag till min glädje ett stort antal blogg och foruminlägg där både föräldrar och andra skriver om sin frustration om att lucia promt ska vara en flicka. att deras söner etc valt att vara lucia och att det inte är nåt konstigt med det. härligt att läsa! )

0 kommentarer: