lördag 13 december 2008

fördomarna haglar

idag gick jag upp nio. nio! det var en annorlunda känsla. ska nog försöka vänja mig med det, då det ju är trevligt att få se lite dagsljus, hehe.
in till stan för att möta punan och följa med o köpa skor.
det var en upplevelse, som alltid när punan och försäljare är inblandade. snubben ville först degradera punan till en servitris (inget illa om servitriser, verklihen inte!). punan blev mycket förnärmad när snubben, säljaren alltså, sade: vad ska du ha de skorna på för jobb ikväll då? trippa runt mellan borden och vara servitris.
jag skrattade och tittade på den patetiska snubben och på punan som satt med halva guardoutfiten på och skyddsväst och dito i väskan bredvid. - nä, jag är ordningsvakt.
-oj, aha hm... inte samma ton i skällan efter detta. efter att ha pratat för mina döva öron om bajen bärs och boooooring, var det dags för snubben att gissa vem av mig och punan som var älst. en liten klassiker hon gör VARJE GÅNG vi träffar någon som inte känner den ene av oss eller ingen av oss.
jag är såååååå trött på att höra: men är du trettitvåååååååååååååååååååå, näääääääää, äääreeesssaaaaant???!!! dddduuu ssserr iinte uut aat vaara eeen daaag ööverr tjugofeeeeeeeeem.
bah!
men denna gången gissade snubben rätt, efter att ha observerat att jag gav punan en tillrättavisande "lilla gumman klapp" alá loa falkman och alexandra dahlströmguldbaggegalan, och det var något han brukate göra på sin lillebror, därför var jag alltså äldst. hm..
nåväl, när vi skulle gå sa snubben , ja då får du väl hoppas storasyrran tar hand om dig nu (eller nåt liknande)kan ju säga så mycket som att vi ofta tas för att vara systrar, och då både jag och punan är av den naturen att vi ogillar folks förutfattade meningar om att vi antingen e kompisar eller systrar, och att tanken på att vi skulle kunna vara ett par, i stort sätt aldrig slår dem, trots att vi är väldigt tuchy feely och close.
denna gången sade punan kaxigt: jag brukar inte ligga med min syster.
killen tappade heela ansiktet- ööööh. vöööa?? det här är mitt ex, sa punan och reste sig upp.
försök sova med en bilden på näthinnan va. sedan vände hon honom ryggen och vi lämnade honom, nu sittandes på huk, högröd i ansiktet och med ett av de fånigaste uttryck i ansiktet jag någonsin sett. moahahaha!

0 kommentarer: