torsdag 18 december 2008

phu!

äntligen är dessa stressdagar (nästan) över. så skönt!
gårdagen var hemsk.
allt som skulle hinnas med hanns inte med. stress stress stress.
och till råga på allt blev vi fast i bilkö ut från stan, på grund av inte mindre än fyra olyckor på vägen...en och en halv timma sena lämnade vi bilen hos en milt sagt irriterad pappa som fått sitta kvar på jobbet och rulla tummarna en hel evighet.
väl hemma däckade jag långt innan läggdags.
idag var det upp tidigt igen och träffa vännen med dotter i gamla stan. julmarknad fullsmockad med skolkids som var överallt! gah!
sedan lunch och lite shopping innan det var dags för ångest-ams.
mötet gick bra och var snabbt över. skönt! nu ska jag inte dit förrän mitten av januari, och då hoppas jag vara i bra form och redo att ta tag i jobbsökandet på allvar. men just nu känns det galet skönt att vara fri från åtaganden i vad som känns som en liten evighet.
efter ams tog jag mig in till stan igen för att försöka hitta julklapp till punan. men jag gav upp ganska snabbt då det inte är nån hit att trängas med köpgalna människohopar när man har ont överallt och är trött och less.
nu hoppas jag kunna hitta resten av julklapparna imorgon så jag kan börja känna den där positiva julstämningen som jag så väl behöver.
phu!

0 kommentarer: