lördag 20 december 2008

love yourself

hade ett mycket bra samtal med nisse idag om det här med självkritik.
jag har en liten, hm, "flirt", med en tjej på ett visst gay-community. tjejen i fråga står som "vältränad" i fakta om sig själv, och det ger ju mig nojjor direkt, då jag ser mig själv som en plufsig michelingumma.
men samtidigt.. hur fan vet man om denna vältränade donna på 177 cm föredrar damer som är lika fit som hon?
och vem fan e jag att hålla på och kritisera mig själv hela tiden?
för tänk om man sa till sina nära samma saker som man säger till sig själv: fan va ful du e, vad värdelös, vad fet du e, klantig, dum... det skulle jag aldrig komma på tanken att göra.
så varför håller man på såhär, med självkritik?
en själv är ju det mest värdefulla man har. den som betyder allra allra mest!
och om en vältränad donna skriver till mig, är det väl inte givet att hon ska rygga tillbaka då hon inser att jag faktiskt har en hel del extra kilon runt stussen?
allt handlar nog om hur man ser på sig själv.
om man accepterar hur man ser ut, är det väl lättare för andra att göra det..
och att jag hatar hatar hatar mina förbannade celluliter, kanske jag kan lära mig att dölja...

0 kommentarer: