lördag 13 december 2008

julklappar

det är så intressant detta med julklappar.
jag hör till dem som har en superstram ekonomi, som borde äta hemlagad mat varje dag och försöka tillverka de flesta av mina klappar själv för att spara på pengarna.
men jag beter mig som jag vore krösus själv.
käkar falafelrulle, köper vin och godis att ha till julpysslet, spenderar hundratals kronor på julklappar till var och en i familjen, och i år har det ju blitt två till att handla till; svågern, som jag från och med nu kallar alle, och lilla älskade systerdotter, som jag kommer kalla lillfina från och med nu.
lillfina har jag handlat klart till så det räcker och blir över, och eftersom jag inte vet hur bra systra mi är på det här med att googla så vill jag inte avslöja vad jag köpt, varken till lillfina eller alle. men jag tror det kommer uppskattas.
älskar att köpa presenter, blir nästan förvånad varje år att jag får paket, då jag e så exalterad över hur alla ska reagera på det jag gett dem.
försöker att göra det så personligt som möjligt. har någon en passion för grodor, försöker jag hitta saker på det temat, gillar nån natur så letar jag sånt mm. punan har iår uttryckt i sina önskningar att hon vill ha kitch. oh my va svårt ,för det verkar som kitchen som förr om åren innebar så mycket snyggt att köpa överallt, nu har övergått till nåt slags romantiskt tjafs med rosor och stuff. och det gillar inte punan, det vet jag. för skulle jag råka falla för nåt romatiskt krafs, kallar hon mig för min mammas namn.. och min mamma har inte i närheten av samma smak som jag.
men men, jag tror det blir bra. iår igen.
det värsta är att jag har en hel del hemmaprojekt och egentillverkade klappar att ta tag i, och det är det som är min akilleshäl ju, att komma igång med detta.
ska ta mig ett glas vin nu och börja bränna skivor för glatta livet. hepp
.

0 kommentarer: