fredag 26 december 2008

home sweet home

äntligen, äntligen är julen över.
visst var det mysigt, och jag fick så fina klappar, allt jag önskat mig och lite till, supernöjd med dem.
men jag vet inte...
trots lillfinas närvaro som förgyllde allting på sitt eget galet charmiga vis och lilo som var med och till och med vågade sig ner under julklappsöppningen, är julen inte min grej. nej fy, nästa år ska jag nog försöka jobba eller nåt under jul.
syster, alle och lillfina stannade en natt till hos mam och pap, men jag ville bara hem hem hem, ensambehov och hemlängtan som jag alltid får när jag sovit borta för länge.
så jag tog lilo under armen och blev skjutsad först att hämta plopps som varit hos punans..hm..onsdag kallas han tror jag bestämt.

endast träffat honom som hastigast en gång tidigare, och det kändes minst sagt skumt att själv åka till hans hem..
som tur var hade punan bett honom packa ihop katt och kattsaker och vänta i vid porten.
hade känts extremt skumt om jag varit tvungen att jaga katt i hans hem..hm..
men det funkade finfint.
och ja, han e en ganska fin bit kött får jag väl skvallra om ;)
sedan bar det av heeeeeeem.
nu är jag helt totalt slut.
redan sovit två timmar på kvällskvisten, men ska snart hälsa på john blund för natten.
orkar inte gå in på alla känslor och tankar som fullkomligt stormar i mig just nu, som alltid efter hemvisit tillsammans med hela (mja den delen) av familjen.
men det är nåt som gör att jag inte kan slappna av och blir helt emotionellt kaosig när syster e med hemma hos mam och pap.
inget jag alls känner av när vi är på andra platser ihop.. strange..
nu har jag två snarkande galet gosiga katter i min säng.
ska snart göra dem sällskap.
home sweeeeeeeeeeeeeeeet home!

0 kommentarer: