lördag 27 september 2008

the never ending game


eftersom jag lätt blir besatt av mobilspel såsom tetris, bloxx etc hade jag nu laddat ner ett arkadspel, ett sånt där med några nivåer som man ska ta sig igenom och sedan är spelet slut.
trodde jag ja..
fatman adventures var inte slut efter fem eller tio lnivåer. idet fortsatte och fortsatte..
och fortsatte..!
när jag var på level 38 tänkte jag att nu fick det väl ändå vara nog!
spelet var jättebra och roligt och så, men nån måtta får det väl ändå vara....

jag är en sån som inte kan sluta spela innan jag klarat alla nivåer, samma gäller filmer och böcker, måste följa det hela vägen.
så jag spelade på, nivå efter nivå, den ena klurigare efter den andra.
och det är ett bra spel, verkligen. och det var genuin (ehum, oh well) glädje efter varje klarad nivå.
kämpade i dagar med vissa.
men så kom jag till nivå femtio. femtio! helt galet för att vara ett mobilspel!
denna rent ut sagt jävla nivå klarade jag bara inte.
tror jag höll på i tre dagar utan att lyckas.

men så plötsligt, där var den, porten till nästa nivå.
jag tryckte på noll-knappen som vid alla tidigare nivåer, överlycklig och lättad över att äntligen slippa denna hårslitar-level.
game over.
vafaaaaaan! vad gjorde jag nu för fel?!
jag som var så sjukt lättad över att äntligen överlistat spelet..
bara att sätta sig o spela skitnivån ytterligare en evighet för att klara den, så jag skulle slippa den.

så, nu då..
där var den igen. dörren till friheten.
trycker noll. game over!
då går det upp ett ljus, och när jag googlar spelet får jag det bekräftat, det finns "bara" femtio nivåer.
en liiten detalj jag borde tagit reda på innan jag satte mig och slet mitt hår.
oh well.
ett av de mest utmanande och bra spel jag spelat faktiskt.
så har ni behov av att döda lite tid vid busshållplatsen eller vid insomnia, ladda ner fatman adventures. garanterad hjärngympa och underhållning. här till mobilen.

0 kommentarer: