lördag 27 september 2008

det gick bra

jag lyckades på nåt galet vis ta mig upp klockan 07.00. förstår inte hur det gick till men.. att sedan när jag var framme mötas av ljuvliga systerdotter i röd och vitrandig pyjamas gjorde att tröttheten var som bortblåst. ett stort leende och jag var såld. igen. inte minst av anblicken av ett litet litet risgryn i hennes underkäke. galenskap vad gullig! och galenskap vad snabbt hon utvecklas!

frukost, lunch o eftermiddagsfika med syster. gick hur bra som helst.
antar att jag måste sluta övertolka saker och ting som jag gör.
sluta att ta åt mig så.
inse att alla kan ha en dålig dag och inte spelar klämkäcka roller som jag tenderar att göra trots att jag mår skit.

dagen gick snabbt. tog en liten avstickare till staden för träff med punan och nissen. så kul när nät-nisse blev "riktig" och satt där på trappan vid plattan, på riktigt liksom ;P.

2 kommentarer:

nisse sa...

Aa, jag fanns på riktigt. :P Kul o ses var det! Får vi göra om!

dotty sa...

absolut!