tisdag 9 september 2008

hjäääälp!







när jag var liten och var på landet om somrarna lekte jag med allehanda småkryp och var på sin höjd skraj för tvestjärtar. idag är jag livrädd för allt vad småkryp heter. toppar fobi-listan gör dock spindlar. fy faen. och som lagen om allts jävlighet, har alla kvarterets spindlar bestämt sig för att boa precis utanför/över mitt fönster. spelar ingen roll hur ofta jag sliter bort spindelväv eller skickar ut spindlarna genom att kapa deras livlinor som de snabbt spinner från baken. fram till nu har det varit medelstora spindlar. jäkligt äckliga och tillräckligt stora för att få håret att resa sig på ryggen och kroppen att krypa av obehag. men dagens spindel tog alla pris.. det var det största och äckligaste jag sett, i alla fall i innerstaden. stor äcklig kropp och vidriga ben. precis i blickfånget på utsidan av mitt fönster. panik! stängde fönstret och ser en natt i svettens tecken framför mig. inte en chans att jag har öppet fönster med den där besten lurandes utanför. livrädd kanske är att ta i, men jag är vettskrämd över taken att den kan hitta nåt slags hål vid fönstret och ta sig in. då kommer jag garanterat att få en hjärtattack. det har faktiskt hänt en gång, att en jättespindel tagit sig enda upp i sängen! jag trodde jag skulle dö på fläcken. huvva! håller tummarna för att denna hemska spindel hittar nåt annat fönster att hänga utanför! imorgon blir det spindelnätsröjning och insektssprutande för hela slanten!

0 kommentarer: