fredag 12 september 2008

i ♥ dior

efter att ha sovit en bra bit in på eftermiddagen begav vi oss, jag och soulie in till hufvudstadens finkvarter.
jag känner mig alltid som en lodis där, bland backslicks, silikonkroppsdelar och dyra affärer.
träffade en bekant till soulie. det var en sån tjej som jag aldrig nånsin kommer "i lag med" i vanliga fall, men känner m
ig mycket obekväm med då jag väl "drabbas" av.
ja, jag har fördomar. fy mig.
soulie pratade på som hon gör med alla -hon pratar på samma sätt med en "flummare" från förorten som med en snobb från öfvre östermalm. medan jag själv helst vill sjunka genom jorden då jag konfronteras med någon som
pratar med iiiiiiiii och har de senaste märkeskläderna och pratar på det där bildade självsäkra sättet.
medan soulie stod och talade okonstlat med denna människa var jag fullt upptagen med att försöka absorbera denna människas gestalt.
en super super supersmal tjej på
kanske 160 cm i strumplästen med runt 167 i sina stilettklackstövlar. stora, nä stooora boobies, silikon oh yes oh yes. - du måste bara känna, säger soulie och jag vill åter igen sjunka genom jorden.
-näääh, himlar jag.

fortsätter registrera. stora, välmålade plutläppar, omsorgsfullt mejkade ögon och det obligatoriska blonda hårsvallet.

och iiiiii och åååh och bla bla och han ba och liksom..
och soulie pratar med henne som skulle de vara bundisar.

fan vad jag önskar att jag också var sån. att jag vore så bekväm i mig själv att jag bara kunde köra på.
vara den jag är och inte anpassa mig efter vem jag pratar med.
inte känna mig underlägsen.
oh well.

lämnade fina gatan för att kolla diverse affärer i citysmeten.
efter ett antal inhandlanden av soulie befann vi oss på åhléns för att kolla in soulies ögonskugga hon fastnat för på dior.

haha, ja dior.
skrattar gör jag för att jag själv på min höjd handlar ögonskuggor på perukmakeriet när jag vill unna mig extra bra kvalitet.
dior är liksom beyond my borders.
såklart kände soulie flickan i dior-disken.
oh my sikken hot mama.
hon hade sminkat soulie på en gala hon jobbat på för några veckor sedan.
flickan sken som en sol och plockade fram den fina dubbelögonskuggan soulie drömt om sedan hon blev proffssminkad med den av den urtjusiga flickan.
vid köpet fick hon med allehanda dior-minigrejer. typ handkräm, parfymprover mm.
och söt som hon är soulie, tigg
de hon en ögonkräm till mig också. lyx!

medan jag väntade på att soulie skulle betala sprutade jag på mig diors senaste (?) parfym, bara på skoj.
men skojjet blev blodigt allvar då jag insåg att jag aldrig tidigare känt en sådan underbar, fräsch och på mig klockren doft.
soulie tog reda på om den fanns i mindre flaska och hur my
cket den kostade.
jodå, sa flickan. den finns i 250 ml och kostar då 400 kr.
hahahahahahaha, tänkte jag. -det var ju inte så farligt sa soulie och tittade på mig med sina vackra melerade.
men då var jag redan på väg därifrån. en
parfym för 400 pix kunde jag bara drömma om.
men ju längre bort från disken jag kom, ju mer doftade jag på handleden där jag sprayat den ljuvliga dior-doften.
soulie sade också att detta var verkligen verkligen min doft. och ska du inte unna dig den i alla fall..

jag försökte övertyga henne om att jag verkligen inte hade råd, men hon insisterade och sade att jag faktiskt borde unna mig detta. vad unnade jag mig annars?
och det var ju faktiskt inte så lyxigt (för mig själv)
att jag som nu bara köper puma och mexx-dofter som håller några timmar i doften.

efter att ha doftat mig halvt fördärvad sade hon att hon kunde betala hundra spänn bara jag köpte doften. jag var värd den! men det tillät jag såklart inte.
men topp-försäljerska som hon är, hade hon övertalat mig.
vi tog rulltrappan upp och tillbaka till fina flickan i dior-disken.
hon sken upp och soulie sade bara; -parfymen.
det kändes som jag var miranda i sex and the city och soul
ie samantha.
jag som aldrig unnar mig lyx stod nu och handlade vad fina fli
ckan i dior-disken sade var hot coture.
jag har aldrig tidigare i mitt liv ägt något som går under titeln hot coture.

när flaskan skulle betalas sade hon att hon även skickade med oss varsin necessär.
ok, tänkte jag, najs, men inga mini-prover till mig alltså...
men så fortsatte hon; -och i den ligger det smink från dior. en mascara, underlagscreme samt läppstift.

halleluja!

tack vare att soulie känner henne så fick vi en varsin av dessa godingar, som annars bara delades ut då man handlat för 800 kronor. per person!
och vi fick en varsin! ojojojoj.
alldeles höga av all lyx gick vi därifrån och kände oss som a million bucks.
tänk vad "lite" vardagslyx kan göra för
självkänslan!
jag må gå där med kläder från h&m.
men smink och parfym är från självaste christian dior.

hot coture darling. hot coture!



0 kommentarer: