lördag 29 november 2008

botox

allvarligt flickor, och faktiskt en hel del killar, detta med botox (och vad annat det nu heter) är ju faktiskt inte smickrande. alls.
meningen med att man sprutar in massa skit i sitt ansikte är väl att man e skiträdd att se gammal och rynkig ut?
och i läpparna för att de ska se fint fylligare ut?
men så blir det ju inte.

jag förstår inte att dessa människor inte reagerar på hur de ser
ut i dessa strama blanka ansikten och/eller de extrema uppsvällda läpparna..
jag har inte stött på värst många tjejer irl med gift i ansiktet, utan det har varit li
nda rosing och andra likar till henne som stått för den hemska skrämselpropagandan.
men idag har jag sett inte mindre än tre extrema extremfall.

en tjej, högst trettio år, såg ut som en jäkla ödla med en överläpp som såg ut som den v
arit slagpåse vid boxningssparrande.
den hängde över munnen liksom, och hennes ansikte var stramt som vore hon stelopererad.

och en annan tjej, också hon runt trettio, naturlig look med hela buissnesswomanoutfiten, men med en överläpp som främst förde tankarna till en misshandlads utseende..
jag tyckte faktiskt synd om henne.

för misshandlade är de ju!

de ser inte kloka ut!

jag trodde att det år 2008 fanns så pass kunnighet och proffsiga plastikkirurger att människorna som så desperat vill se unga och släta ut, i alla fall kunde få valuta för pengarna.

men de ser ju minst tio år äldre ut än vad de är!
och så fruktansvärt onaturliga!

ser de inte detta själva?!

ta bara linda rosing och drottning silvia som exempel.

plastigare och läskigare får man ju l
eta efter.
tycker det är tragiskt att det blivits å otroligt vanligt som det ju är att förstöra sig själv sådär.

själv tycker jag att ett
naturligt ansikte alltid är vackrare, hellre en rynka "för mycket" än ett slätt stelt helvete.


jag blir rädd när jag ser denna bilden.
tycker hon verkligen själv att detta är lyckat!?


why kylie??!


läskigast av dem alla - nicole kidman.. ser minst
15 år äldre ut nu än hon gjorde innan gift-
injektionerna. huvva.

2 kommentarer:

mio sa...

kylie...som en feminin version av scary mr jack nicholson...

dotty sa...

verkligen!
glenskap.