tisdag 4 november 2008

presidentvalet

tror inte man inser hur stort det egentligen är. på ena sidan john mccain en konservativ kandidat som vid vinst skulle ta över där george bush avslutar och allt skulle fortsätta som vanligt.
på den andra, barack obama,
som trots att han är emot samkönade giftermål , då han anser att äktenskapet ska vara kvinna-man, (dock är han tydligen för partnerskap) verkar vara en person som jag efter det lilla jag följt honom i media under året, tycker verkar både sympatisk, smart och mänsklig. och det är ju inga egenskaper som passar in på usch-bush direkt. men det faktum att demokraternas kandidat är svart är ju såklart det mest revulotionerande. allvarligt, fatta att amerika kan få en svart president! jag kan inte tro på det förrän jag (förhoppningsvis) ser det. och om det sker, är det fan nära på ett mirakel. en svart president i usa.
jag blir fan religiös!
om det visar sig att mc cain vinner, ja då vet jag inte vad som sker.
inbördeskrig?

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Vi fick som vi ville...HURRA, HURRA, HURRA!!!

dotty sa...

FANTASTICO!!!!!