torsdag 13 november 2008

inbrott

ser en lapp på porten där det står att några grannar har haft inbrott i sina vindsförråd.
de uppmanar att man ska kolla upp sina förråd eftersom det varit flera som såg ut att ha "besökts".
jag tänker att jag ju inte har nåt av affektionsvärde så mig har de ju inget att hämta hos.
går i alla fall upp i det mörka, iskalla vindsförrådet för att upptäcka att allt, ja precis allt är utrivet och igenomgått i mitt förråd.
eftersom det är så otroligt mörkt vågar jag inte (ja jag är grymt mörkrädd) vara kvar däruppe utan väntar till punan kommer över.
vi går tillbaka upp med ljus och mobillampa.
asen som besökt våra förråd har jobbat jäkligt metodiskt.
alla mina omsorgsfullt inpaketerade tyger ligger huller om buller, alla plastpåsar är uppslitna och alla kartonger upprivna och urrivna.
mina tablettaskar jag (varsamt inplastade) sparat, sånna som inte längre går att köpa, ligger kastade över hela vindsgolvet.
tillknycklade och nu helt värdelösa för framtida samlande.

de har rotat igenom privata brev, öppnat små askar, rivit upp och ut alla kläder jag omsorgsfullt vikt och lagt så jag ska veta vad som är var.
de har kränkt mig nåt så djävulskt!

men det som förbryllar mig mest, är hur i helvete de kommit dit!
vinden ligger på femte våningen, och för att komma in måste man ha en nyckel.
samma nyckel som behövs för att komma in i porten, om man inte använder portkoden, som förövrigt slutar fungera efter klockan nio eller är det tio.

samt att huset jag bor är beläget på en gata där det i stort sätt endast rör sig människor som har på platsen att göra, samt att grannarna består av unga yuppies runt tretti och det skulle märkas om nån obehörig strök omkring där.
jag fattar inte!
är det städerskan (en jävla grinkärring förövrigt) som lejt sin son att röja runt i "fina folkets" saker?
är det nån granne som löpt amok? det sistnämnda känns vääldigt långsökt och icke trovärdigt alls.
hur det än är så är det sjukt obehagligt.
för vem som än gjort det, måste först och främst ta sig in genom låst port och låst vindsförråd.
samt vetat att förråden låg just på fem trappor, att det just då inte skulle finnas en människa i trappuppgången (eftersom de ju måste ta sig ner först för två trappor, sedan vår minimala hiss på ca 1,5 x 1,5 meter. (med bland annat grannens nya skidutrustning och annat stöldgods)...
sedan ut i trapphuset igen och ner för ytterligare en trappa. allt detta i en grymt lyhörd trapp med lägenheter längst hela vägen.
det är så jäkla skumt allting.
hoppas verkligen man finner ut vilka som gjort det.
för jävlar i helvetes alla svärord som finns, då skulle jag äntligen få utlopp för all min förtryckta ilska och den gången skulle högern sitta där den bör.

gaaaaah!

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Oh stackars dig! Nu är det nästan "knäskålarna" eller hur?

Puss och kram!

dotty sa...

ja det var faktiskt det första jag tänkte på.
dina kloka ord ;)

puss o kram till dig!