torsdag 13 november 2008

nääj

jag håller på att bli sjuk! vill inte!
har just inlett mitt nya hälsosamma liv ju!
har äntligen förstått hur man ska göra för att ta hand om sig själv.
inte genom att banta, köpa light-produkter, inte äta frysmat, massa artificiella snacks och godis.
kollade ett program med jamie oliver, och det han sa tog verkligen på mig.
där visade han vad som hände inne i kroppen, med våra organ, när vi misshandlar kroppen med massa skit.
sedan är det ju såklart anna skipper som spökar.
men droppen kom när aftonbladet i veckan hade reportage om hur mycket skit det egentligen finns i vår mat.
E254356, E4568 osv. vad är det liksom...?
så var vi nere i hötorgshallen och fick där speed-gratislektion i hälsokost av en spansk (?) snubbe som verkade vara hälsan själv.
han övertygade oss om att köpa gojibär och quinoapuffar.
bären hjälper mig mot sötsuget på eftermiddagarna och quinoan är supergod i filen.
köpte även valnötter, sötmandel, torkade aprikoser (utan socker eller annat fuffens).
och idag kom jag över färskpressad apelsin/jordgubbsjuice.
bara fem kronor dyrare än den supersockrade juicen jag vanligtvis köper.
me like!
känner mig pepp som fan.
vill därför inte bli sjuk mitt i allt, för hur blir det då med maten?
har redan nu stoora problem med vad jag ska äta till lunch och middag, då jag avskyr att laga mat.
sedan ska man få i sig 500g frukt och grönt varje dag också.. jises..
ska börja sätta i mig mandariner och äpplen nu, efter rotfruktssoppan..
hoppas detta håller i sig nu!
nästa steg: motion. hilfe..

0 kommentarer: