onsdag 5 november 2008

OBAMA OBAMA OBAMA!!!!

tittade på femmans valvaka med fredrik och filip, som var helt fab enligt min smak. älskar deras engagemang, humor och toltala partiskhet.
en skön kontrast mot andra kanalers korrekta och seriösa vakor. orkade titta fram till halv fyra sisådär. sedan somnade jag med ett otroligt pirr i magen.

drömde hela natten om att jag vaknade och tittade på nyheterna och där stor mccain och mös som vinnare.

men när jag vaknade, satte jag på datorn, och där stod han, usa:s nästa president:

BARACK HUSSEIN OBAMA!

tittade på hans segertal. rörd, berörd och med en känsla av overklighet.
usa har fått sin första svarta president.
fy fan vad de orden smakar gott i munnen. mummms!

som förutom det revolutionerande att han är svart, dessutom är demokrat och verkar vara en folkets man.
och obamas segertal var bland det snyggaste och mest humana jag hört.

nu säger jag som mona sahlin: "upp till bevis nu obama!"
för jäklar vad vi tror på dig, stöttar dig och glädjs med och för dig.

idag är en stor dag.

nu ska jag nog gråta en skvätt.

1 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Visst är det bara så himla bra...Puss!