lördag 15 november 2008

joråsåatte

eftersom jag inte hade något ätbart hemma som var snabblagat, då jag e helt däckad, tog jag mig in till stan med bussen.
men stan menar jag city, och med city menar jag city.
idioten = jag, ger mig alltså in på åhléns city och ner till hemköp.
på hemköp befinner sig hela stockholms befolkning.
alla är där.
plus en jävla massa skåningar.
de är överallt!
de står där, mitt i gångarna, med sina kundvagnar och barnvagnar och tjuge ungar och läääiiiitaaaaarrrr iiifteeerrrr gjåooodiiisssäät.
det är kö, inne i affären.
man får vänta på sin tur när man ska plocka tomater, kolla färdigrätter eller över huvud taget kunna ta sig från a till b.
ännu fler skåningar.
skaaauu veiii hauuu tjyyylllling.
jag svettas, mår grymt illa och är yr som efter en snurrkaruselltur.
till historien hör också att jag endast ätit en liten skål fil med quinoapuffs o linfrön på hela dagen och nu var klockan sex..
lyckas tillslut få tag i det jag skulle ha och pinade mig igenom de hemska minuterna i kassan, hungrig och illamående som en gris.

väl hemma igen känner jag mig mycket bättre.
köpt med mig en falafelrulle som smakar mums och kroppen känns helt okej.
men det händer något med min kropp när jag går utanför dörren när jag är sjuk.
alla sinnen blir tio gånger starkare.
mannen på bussen med billigt rakvatten blandat med kvinnans superstarka parfym fick det att vända sig i magen på mig. kunde knappt andas.
asiatiska kvinnornas kacklande på nån slags tiaoooiiiaooa-språk med sina öronskärande superhöga gälla röster och blockerande av vägen inne på åhléns för mig att vilja bruka våld, och för att inte tala om alla dessa människor som bestämde sig för att hemköp var skiten denna lördagskväll.
nej det är nog klokt av mig att hålla mig hemma under förkylningsperioder.
men hur gör man om man måste handla mat då? och bor i fucking innerstan?
dessa i-landsproblem...

0 kommentarer: