lördag 14 februari 2009

melodifestivalen

såg inte förra programmet men ser detta.
lili och sussie ska göra come back. bögarna jublar och startar klubbar så folk ska rösta.
hypen är stor.
lili och sussie kommer in på scenen. ser ut som två fembarnsmorsor från bro.
två tanter som totalt fastnat i 1990-talets vidriga klädstil och frisyrer.
hoppades de skulle göra värsta numret. ha värsta glamourkläderna.
istället fick vi två falsksjungande föredettingar som verkligen borde skippat detta med patetisk come back och froterat sig i sina goda kult-minnen.

lasse lind: jag vet att alla tycker att du e en jäkla tönt. att du inte är hipp eller cool eller vad det nu e man ska vara i "mina kretsar".
men jag gilllar dig lasse. men säg det inte till nån..!

jennifer brown: snygga jennifer brown. men det enda jag tänker på när jag ser henne är att hon varit ihop med peter swartling, han från idol-juryn ni vet.
jennifer hade en bra låt en gång för lääääänge sedan: you are my everything.
de andra låtarna var lika trötta och slätstrukna som denna. och var det inte ett plagiat förresten??
jag sjöng med i hela refrängen redan första gången jag hörde den..
nåt för media att gräva i.

h.e.a.t.: jag kräks. kaskadspyr. så.


markoolo: älskade den brinnande mannen i bakgrunden, precis min humor, men marko - kryp tillbaka till barnkanalen!

amy diamond: hur kan hon se exakt lika dan ut vid sjutton års ålder som hon gjorde när hon var tolv? hur!?!? låten: tuggummipop som låter som smurfhits 5. dags att kliva ur lekhagen nu va? och hur hade de lyckats få dit lucy liu som bakgrundsdansaerska?

cookies 'n' beans: hysterisk dollypartonwohoo med tre blonda yppiga pin upor..mja.. ganska trist låt, men heta röster hade de iaf. låt de vara kvar. vettja.

måns zelmerlöw: hahahah. vilken liten fjant han är. men med den trall och supergayvänliga låten och som fluktobjekt för bögar o strighta brudar sverige över har han lätt en given plats i finalen. tröttsamt dock med stureplansbimbosarna som fjompade runt i bakgrunden.

men: den där mellansketchen som skulle vara så rolig, den där när en massa tjejer hade audition för nån slags fjant som dissade dem. hot damn vilka finingar! vilka var dessa???

0 kommentarer: