lördag 14 februari 2009

fredagen den 13:e

jo jag vet att det var igår, och att idag är alla konsumenters hetsdag, men som alltid, vet inte hur det kommer sig, så är lördagen den 14:e alltid en skitdag för mig.
dagen började med att jag försov mig.
bokat träningstid till klockan 12, vaknade 12.01.
fukin snoozknapp!
och friskis och svettis, varning folks, har ett gestapo-system.
du måste avboka ditt pass en timma innan, du måste vara på plats tio minuter innan passet och du kan inte boka eller avboka på något annat sätt än på nätet.
om du inte följer detta får du en varning. efter tre varningar låser de ditt kort och du får betala 100 pix för att återaktivera det!
vafan.
jag har just köpt mitt kort. en varning efter en vecka...
hoppas verkligen inte att tåget blir försenat, att internet fuckar up sig eller att man på nåt annat sätt blir förhindrad att boka av på nätet en timma innan!
fascister!
vad hände med hänsynen till den mänskliga faktorn!?!?!
extra irriterande är att jag har min ätardag idag, och hade tänkt äta med gott samvete efter att ha tränat.
men icke.
blev att dra runt på stan och försöka få lite motion på det viset istället.
resulterade mest i ryggont.
och en vårjacka.
helt sjukt då jag inte ens har pengar till mat efter alla räkningar som ska betalas.
men jag kunde inte låta bli.
har inte köpt en ny vårjacka/sommarjacka på evigheter då jag inte hittat en enda som passat.
denna är galet fin och jag ser nästan smal ut iden, haha.
storlek 42. hell yes. jag gillart.
nu ska bitterfittan dotty dricka rödvin och svulla lakritschoklad och kanske kolla lite på melodifestivalen.
ha en fortsatt bra alla stjärtars dag!

0 kommentarer: