tisdag 24 februari 2009

daniel westling

såja. plikten fullföljs.
imponerande att victoria och daniel redan varit tillsammans i sju år.
imponerande att de verkar så kära efter sju år.
imponerande att de varit tillsammans i sju år och förlovar sig först nu.
imponerande att victoria är trettitre år när hon gifter sig, och säkert trettifyra när hon får barn. imponerande-i monarkisammanhang.
själv tycker jag så himla synd om dem, som aldrig kommer att få uppleva hur det är att skaffa familj under normala omständigheter.

daniels tid som fri människa är förbi. nu ska han följa uråldriga regler och förordningar, passande för en prins.
dagens tv-sända tillkännagivande av förlovningen var rörande av den orsaken att daniel och victoria verkar väldigt förälskade och lyckliga. men beklämmande på grund av den stela, förlegade stämningen och de otroligt formella och tillgjorda uttalandena.
och daniel, han såg femton år äldre ut än sist jag såg honom.
(och han såg även plastikopererad? ut.) jag säger bara: avskaffa monarkin!
avskaffa allt detta skådelspel!

låt dessa människor starta sitt gemensamma liv utanför restrektioner och allmänhetens ständiga övervakning.
jag glädjs med er.
men jag skulle aldrig aldrig vilja vara i era kläder. adrig!

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Står upp och instämmer.Hey, hey!

Kraaamaar!

dotty sa...

ge oss pengarna istället för att spendera en hel förmögenhet p pr-jippot!
puss kram