fredag 27 februari 2009

mattjat

går riktigt bra med träningen. tränar relativt regelbundet, börjar äta mer och mer efter tallriksmetoden. men så är det de här med "ätardagarna".
en dag i veckan då det är tillåtet att äta i stort sett vad man vill.

men.
nån måtta får det väl vara.
jag äter. och äter. och äter.
nu när jag har fått koll på hur mycket kalorier, kolhydrater, fett och proteiner saker innehåller är det rena skräckfilmen när jag inser att jag på en enda "ätardag" ätit fett/kalorier/kolhydrater för flera dagar..
det går inte att sluta!

även om jag för länge sedan passerat gränsen för när det e verkligt gott och börjat kännas fel, kan jag inte sluta äta.
nu har jag i och för sig haft godis hemma, vilket jag aldrig brukar ha.
så efter ikväll är det slut med det.
ska köpa hem mullbär som är nyttigt och bra när sötsuget sätter in. å vad jag hoppas att jag ska lyckas ta mig ur mina dåliga snacks och sötsugsvanor.

nu är det fanimig dags att börja kämpa med kosten!
matlagningen börjar ta sig i alla fall.

från pasta med tomatsås gick jag idag till sejfilé med curry och bladspenat.

tar ju ett tag att laga, men oj så gott det blev!

måste nog börja tro på min egen förmåga att laga god mat.

framåt.uppåt. så.

0 kommentarer: