fredag 2 maj 2008

talang 2008

sarah lundbäck. jag har sett henne tidigare. hon har varit med i tv förut, tex i efter tio med malou., och berättat sin historia om hur hon blev upptäckt då hon satt och spelade "på gatan" och en utländsk skivbolagssnubbe gick förbi och lade sitt visitkort i hennes gitarrfodral. hon är en trettiåttaårig trebarnsmor med en röst det är skam att ingen upptäckt tidigare. upptäck henne nu då nån, så hon kan få ge ut en skiva nångång! jag vet inte om jag är efterbliven angående karina sarkisyan som spelade piano och som fick juryn att gråta och publiken att ställa sig upp. hennes musik berörde inte mig. såklart var hon helt fantastiskt duktig, och hennes situation med utvisningshot över sig är naturligtvis helt fruktansvärd. men mina rysningar och ögontårande stod sarah lundbäck för. big time! vill höra meeeer!


2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Håller med, håller med.

Kramen.

dotty sa...

åh vad skönt, trodde jag saknade nån slags konstgen ;)

kramen