onsdag 28 maj 2008

lisbeth salander

nu har jag läst ut den andra boken i stieg larssons trilogi om mikael blomqvist och lisbeth salander. kan lätt säga att tvåan, flickan som lekte med elden, var bäst. trots inslag av paulo roberto ;) jag vill vara lisbeth salander! hon är så cool. så tuff. såklart med vissa av hennes personlighetsdrag borträknade, men vore jag bara hälften så tuff som lisbeth hade jag varit glad. nu hoppas jag tredje boken ska komma ut i pocket snarast. pallar inte att släpa runt på tegelstenen som den inbundna boken är. och trots besvikelsen över att mikael nykvist (nyskapande tack!) ska spela blomqvist ser jag fram emot filmatiseringarna. nu har jag abstinens!

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

visst är dom skitbra...men jag gillat inte att nykvist ska spela blomkvist. vet inte riktigt vem jag vill ha i den rollen, men nån lite kraftigare och lufsigare hade jag nog hellre sett. gärna dig som lisbeth. och du...trean är ännu bättre.

kramen!

dotty sa...

precis. känns som de kunde letat lite mer efter en "blomqvist".

jag som lisbeth, jo jag tackar ;)

ååh, hoppas då att trean kommer på pocket snaaart!

puss kram