fredag 30 maj 2008

ensam, uttråkad och seg...

... otränad, rastlös, sugen på ostbågar, choklad, läsk och alkohol. vill festa. vill hångla. vill simma. vill vara i naturen. vill klippa mig, färga håret, gå till tandläkaren, göra cellprovet, byta lägenheten till en större - helst med badkar och balkong och kök med bra avlastningsyta och massa plats för lilo att springa runt på. vill ligga på en äng med nån som tycker om mig och som jag tycker om. eller ligga vid vattnet på en klippa. äta sushi. och pizza. jag vill se en sjukt bra film,äta popcorn och ligga nära. jag vill sy kläder och göra t-shirts. jag vill ha ett jobb som jag trivs med, där människorna är opretentiösa och snälla och arbetsuppgifterna är utmanande och intressanta. jag vill utvecklas. bli modigare, gladare, smalare och smartare. jag vill, jag vill, jag vill..! istället sitter jag här i min lilla skokartong och tittar på taken på husen mitt emot. solen håller på att gå ner och människor gör sig redo för att göra fredagskväll. mina planer är att sträckläsa min nya bok, mig äger ingen, av åsa lindeborg. en kompis har rekommenderat den för den kan hjälpa mig i min frustrerande situation med min pappa. boken verkar dyster men jag ska ta mig igenom den ändå. fast helst av allt vill jag läsa tredje stieg larssonboken. abstinensen efter lisbeth salander är stor. kanske borde jag kliva ur min skokartong och skapa mig ett eget liv. kanske. jag ska bara....

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Men åsa Lindeborg är väl jättebra?...eller?

Kramen

dotty sa...

ja jo visst, bara det att det känns lite jobbigt att läsa ibland då jag jämt tycker så synd om folk samt att vissa saker ligger lite "close to home". men jag har ju bara läst lite grann, ska inte säga så mkt innan jag läst hela. kan vara bra att läsa annat än bara massa lisbeth-pepp ;)

kramar