onsdag 21 maj 2008

en sjuklings klagan

inne på sjätte förkylningsdagen nu. det är nu det där seeeega slemmet retar gallfeber på en. känner mig frisk i övrigt, men pratar som en nasal jag-vet-inte-vad och hostar och bläh. blir galen. vill ju vara hos systerdotter som fyller en månad idag. tackade nej till lunchdejt med karatequeer gjorde jag också. jäkla eremit som jag är. men det är inge kul att sitta bland folk o hosta o snora som en snusk. idag lagar jag mat för första gången på kanske en månad. ja så illa är det, bortsett från ett och annat kokt ägg och kaffe då förstås.. tvättar gör jag också och kanske blir det till och med dammsugning framöver. mer spännande än så blir det inte. inte idag i alla fall. suck. ska ta och äta mina halvbrända veg-snitzlar med nån slags matvete till nu. sedan kanske jag ska plocka ögonbrynen. återkommer om det händer nåt mer spännande....

1 kommentarer:

Kanelbullen sa...

skickar en stor kryapådigkram!