fredag 9 maj 2008

i veckan


mina veckor brukar vanligtvis flyta in i varandra utan att nåt speciellt händer. denna vecka har jag varit uppbokad varje dag. konstigt det där. att det ibland händer nada och ibland så mycket att man måste tacka nej. måndagens öl"dejt" ställde jag in, av många anledningar, och det är jag glad över, då jag i stället tog tag i en massa andra saker jag skjutit upp en hel evighet. tisdag spenderades hos syster och ljuvliga systerdotter med matlagning och babygos. onsdag med punan, bland annat inmundigandes pizza vid vattnet. torsdag hanns både visit hos syster och bebbe, shopping med mamma och skärholmshäng och sedan avslutande thaimiddag med the punan. var även aktuellt att följa med karatequeer och vara fotoassistent med bjudlunch på fjärilsmuseét men det fick jag skippa trist nog. idag var det barnvaktspremiär då syster skulle till doktorn och lämnade lilla skruttan till moster för allra första gången utan uppsikt. promenaden vi tog, lilla systerdotter och jag, bestod av att varannan minut stanna för att kolla att hon andades ;). och det gjorde hon. och idag var hon om möjligt ännu sötare än nånsin. kommer bli en mycket vacker bortskämd tös det där. sedan begav jag mig in till staden för att leta solglasögon. men det bidde ett grönt linne (som jag mer tycker är mer en klänning) från indiska samt en oversized tee i underbar orange färg istället. två tokfina katter har jag också få äran att träffa i söderförorterna. dock utan halsband, vilket gör mig lite upprörd. förresten har jag gått upp klockan nio två dagar i rad nu. imorgon kommer inte bli något undantag. då skas det på loppis i förorten. duktig e jag. oh ja.

1 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Låter som om du har det bra nu tycker jag. Om linnet är som en klänning så kan du ju alltid dra upp det över ögonen så slipper du köpa solisar

Kramen