måndag 5 maj 2008

leffe och bettan

på en parallellgata till mina närståendes gata bor leffe och bettan. de bor i ett radhus, men leffe och bettan verkar tro/önska att de bor i en villa i typ las vegas. jag har aldrig sett någon lyckas pressa in så mycket plastblommor, minifontäner och allmänt rysch pysch som dem. som ett helt tivoli. och ni kan tänka er hur det ser ut inför julen. ja jösses. nu ska leffe och bettan sälja sitt radhus och detta via hemnet.se. leffe och bettan fläker där ut hela sitt hem, som i det hemma-hos-reportaget de aldrig fick göra. jag kan säga tre saker. för det första har de inför fotograferingen plockat bort massor av rysch pysch i alla fall på utsidan, för det andra - hur i h*****e kan människor bo såhär (personlig åsikt ja), och för det tredje, kan inte människorna i alla fall ta liite råd från tv's otal inredningsprogram och inse att detta hem endast attraherar ett klientel som passar in i genren leffe och bettan. jag mår faktiskt illa efter rundturen i leffe och bettans hus. och om ni undrar var alla plast/tygblommor som tidigare fanns på alla pizzerior runt om i landet nu tagit vägen, så har ni nu svaret. de befinner sig hemma hos leffe och bettan. vill ni se härligheten så klicka här. välj sedan se alla bilder uppe till vänster. titta och njut. namnen äro fingerade.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Cyklonen i Burma hade med all sannolighet tagit fel färdriktning. Nu önska r jag ju inte livet hur husägarna, men jösses!!!
Kramen

nisse sa...

HAHAHAHA! Asså... vem FAN bor sådär? Herregud, jag såg knappt huset för allt ryschpysch. Fy fan.

Och du är ingen tönt förresten! ;)