lördag 17 januari 2009

vad hände med medmänskligheten?!?

snoozade för länge, som vanligt, men hann i alla fall ned i tvättstugan i tid.
inte tvättat på en hel evighet, och fullbokat flera dagar framåt, så denna lördagen skulle allt bli rent och jag skulle äntligen ha något att sätta på mig igen.
laddade två maskiner, varav jag startat en, då dörren öppnades.
där står en snubbe o glor, men säger inget.
jag tittar lite nonchalant och tänker : ha, här är det bokat minsann.
snubben skjuter till dörren (stäng för fan) men kommer snart tillbaka.
-alltså, det är den 17:e idag.
jaha?
har jag tagit fel på datum eller, frågar jag, säker på att detta är min tvättid.
-jag har den 17:e, säger mjäk-killen. och det är idag.
har jag tagit fel datum? och jag som var så himla himla säker på att det var just idag jag skulle bli av med tvättberget. hade ju sett fram emot detta...
han går upp till sin lägenhet för att dubbelkolla datumet.
visst, han har rätt, och här står jag med en maskin som just fyllts med vatten och tvättmedel och han vill nu att jag ska avbryta mitt program.
själv har han två halvfulla tvättkassar = högst två maskiner.
jag frågar vänt om jag inte skulle kunna få tvätta klart i alla fall denna redan startade maskin.
mnääääääjäää..

mjäkkillen mjäkar ett nej, och avbryter min maskin.
den är proppfull av jeans, myskläder och en massa massa annat.
allt är drypande plaskvått och väger ett halvt ton.
jag drar bäst jag kan ut allting och lägger det i min blå ikea-kasse.
tungt är bara förnamnet och det fullkomligt flödar vatten ur kassen.
mjäket hummar när jag släpar mig mot hissen, hjälpa till, hahahaha, fan heller.
hissen blir plaskvåt och min dag är förstörd.
nästa tvättid - om tre dagar..
ställer in fikadejten med q, orkar inte vara social nu. alla mina mörka kläder ligger dyngsura i en påse i duschen, kommer de ruttna nu? huvva...
går och handlar, och när jag kommer tillbaka så händer det- tvättstugan är tom!
den som haft passet efter mjäket har inte kommit, eller tvättat klart.
så jag kan tvätta alla blöta kläder, samt alla underkläder (tack och lov, varit tvingen att börja använda fultrosorna).
så nu känns allting mycket roligare igen.
men den där grannen, hoppas han behöver min hjälp nångång.
öga för öga... moahaha.

0 kommentarer: