torsdag 1 januari 2009

miss match

jag är, för att helt skippa jantelagen och blygsamhet, bra på det här med att matcha. rosa strumpor till rosa örhängen, rosa rött, blått till grönt.
men nåt jag inte tänkt på, underligt nog för att vara jag, som älskar att experimentera med outfits, är miss matching. att göra så fel att det blir rätt.
min syster fick nyligen höra av sin designstudentkompis att hon var suverän på det här med att miss matcha. jag har inte funderat vidare på den egentliga innebörden, förrän igår, då vi skulle på festen.
jag behövde en scarf till min outfit och skulle låna en av syster. hon sa: ta den här turkos/vit/svartrutiga. hm, sa jag, passar väl inte till min rostbrunfärgade dress och svarta övriga plagg.
jorå, sa hon, det är snyggt att miss matcha. skeptisk tog jag på mig scarfen, och i´ll be damned. det var så fel så det blev snyggt.
nu ser jag ivrigt fram emot min nya insikt och 2009 ska ha temat: miss match - think outside the box. liksom. yeh.

bild: galentjusig donna från stureplan.se

2 kommentarer:

nisse sa...

Det är oftast snyggt med lite ihopplock! Mer sånt åt folket!

dotty sa...

word!