lördag 24 januari 2009

träningen då

igår hade jag pepplunch med q.
det var liksom det som behövdes för att knuffa mig över till den rätta sidan.
har ju varit på väg att börja träna en hel evighet nu, men det har liksom inte blivit av.
har inte luckats hitta den där motivationen som krävs för att komma iväg.
men nu jäklar.
en av anledningarna till att jag känner mig peppad är att jag för första gången på en låång evighet har en slags, hm, flirt eller vad man kan kalla det för.
spela roll vad den innebär eller om den kommer att leda till nåning alls, men grejen är den att när man inser att man är intressant för någon, så vill man ju känna sig så fräsch som möjligt.

såklart är det ju till 99% för min egen skull jag nu äntligen tar tag i min hälsa, men det är alltid en sporre att få uppskattning såklart.
det har helt enkelt gått för långt nu. jag har knappt några muskler alls i kroppen, kass hållning, ingen kondis och är ständigt trött. och energin är lika med noll.
så.
denna vecka har jag mjukstartat; promenerat mer än vanligt, skippat allt vad godis och småäta heter, gått från att inte äta en enda frukt eller grönsak, nu tryckt i mig hela den rekommenderade kvoten varje dag - morötter, kiwi, papaya, äpple, banan och herrejösses.
fattar inte hur man ska palla. kommer ju tröttna på frukt och grönsaker..men men.
och hur många somrar har jag inte grämt mig över att jag inte tog tag i träningen redan under vintern.
men nu jävlar blir det inte mer prat, nu blire handling! på måndag simning, nästa onsdag ska jag följa med q och boxas, scary, och däremellan blire powerwalking och mjukstart på friskis.
beach 2009 here i come.
jag ska ska ska klara det!
köpte träningskläder på stadium idag.
byxa och tröjor (röd och svart). nu är det bara en bra sport-bh och skor som fattas.
hell yea!

2 kommentarer:

nisse sa...

Vad duktig du är Dotty!

dotty sa...

tack söta du.
är superpeppad :D