fredag 9 januari 2009

seriöst...

undrar hur jag egentligen är funtad...
har väntat med att köpa ansiktscremé hur länge som helst då jag dels inte haft pengar och inte heller hittat någon kräm jag tror kan passa min supertorra, känsliga och finniga hy.
känns helt omöjligt att hitta en kräm som kan bearbeta alla dessa defekter och satidigt återfukta huden och ge den fin lyster.
så vad gör jag då. jo, jag går och impulsköper olays nattkräm och serum, med parfym..
alltså.. för det första så tål inte min hy parfymerade krämer, för det andra är verkigen inte olay det märke jag tänkt köpa.
haft det innan och har inte varit nöjd.
insåg inte mitt misstag förrän jag kom hem, testade krämerna som fullständigt stinker av parfym och genast gjorde min hud fnasig och torr...
så här sitter jag nu med oplomberade förpackningar!
trehundrafemtio pix i sjön. idiot!
med risk för att få arga kommentarer, har jag nu torkat av burkarna och lagt dem tillbaka i sina förpackningar.
i mina ögon ser de het oanvända ut, så imorgon ska jag och mina hundögon gå till butiken och böna och be att få returnera produkterna.
hoppas hoppas hoppas!
annars kommer jag vara en efterklokt irrirerad fortsatt snustorr och mycket fattig dotty..

3 kommentarer:

mio sa...

eller åxå kanske du kan skriva till olay och säga att efter att du använt deras hudprodukter så har du fått torr och mycket irriterad hud. och att så ska det väl inte vara? det är ju till föt att återfukta. det står inte som möjlig bieffekt etc etc. kan det vara något fel på krämerna?
vilket kan, om man har tur leda till att man får pengar elelr andra produkter for free by the dozen ;)

dotty sa...

hm... kan ju vara nåt att tänka på om jag inte får lämna tillbaks dem..
frågan är om det kan funka.. om de bryr sig.. eller säger: alla krämer kan ju inte passa alla...
blir så irriterad på att jag inte kan hitta den ultimata krämen för min hud! gah.

Kanelbullen sa...

Skicka tillbaks burken. Deras krämer ska ju vara så himla bra enligt all jäkla reklam. Försök i alla fall om nu inte hundögonen hjälper

Puss och kram