torsdag 1 januari 2009

happy new year

ja det blev det faktiskt! allt flöt ovanligt fint.
morgon med finbrunch hos punan följt av färd hemåt för kattmatning och omdressande.
kommunikationerna flöt superbra och jag var hemma i god tid att båda sätta på mig blåsan (125 pix på monki. superskön o poppis hos lillfina på tack vare alla roliga knappar), svarta strumpbyxor och svart kofta (skulle känna mig ännu mer malplacerad med mer uppklätt bland anarkafeministkommunisterna).
kela katter och sedan iväg.
hann med bägge tubarna, blå sedan grön, och kom i god tid till syster och lillfina.
sedan kom alle hem och vi begav oss, jag nojjig av att inte ha ett jota gemensamt med alla människor på festen.
väl där dukades det upp till buffé av allehanda matiga snacks som alla bidragit med.
det jammades med diverse instrument som gitarrer, sax mm.
jag bara bet ihop, men tänkte ; herreguuuuud.
det pratades politik, krig, feminism, veganism och bla bla bla.
blir så upprorisk inombord bland sånna människor.
sluta vara så jävla pretto!!!
maten var god, lillfina var duktig o lekte med de andra ungarna.
men vid elva, som är hennes läggdagstid, gav vi upp.
folk började bli fulla och saxofonen penetrerade varje por, medan en helt annan musikstil spelades via sterio i rummet bredvid.
ingen plats att natta lillfina där, så vi promenerade helt enkelt hem till syster och alle där en timma innan tolvslaget.
och det var det bästa vi kunde gjort.
lillfina i pyjamas framför janne malmsjö och fyrverkerier över söderhus.
spontandans vid midnatt och en ljudlig rap från lillfina inledde det nya året, klockrent.
skåla i peach passion och pretty in pink på tv.
happy new year. kunde inte haft det bättre (som situationen var med arbetande puna).
fan va gla jag e.
sov över hos dem och kom idag hem till två galet keliga katter som slåss om vem som ska få ligga sked med mig.
sämre kan man inleda året. gott.

2 kommentarer:

nisse sa...

Du har en SÅ bra smak Dotty! Jag har en sån svart från Monki!

dotty sa...

yeey, we got the look liksom!