tisdag 12 augusti 2008

jag och min dator

har inte kommit så bra överens på sistone. prestandan har fallit från usla 2.0 till katastrofala 1.0 och det har varit näst intill omöjligt att ha flera sidor uppe samtidigt då det varit segare än koda. samtidigt har jag grämt mig över att jag på nåt sätt lyckades avinstallera massa funktioner på grafikkortet och har därefter slitit mitt hår över alla misslyckade försök att återinstallera grafiken, men misslyckats. även testat allt för att åtgärda den usla prestandan, men inte lyckats. men så inatt, mja, om man kan kalla mitt nattsuddande en sisådär klockan 04.15 för natt, så kommer helt enkelt en ruta upp som frågar om jag vill installera massa packard bell-stuff. däribland grafikgrejs. japp klickade jag och hepp, helt plötsligt är grafiken återställd! så obeskrivligt underbart. nu är allt såå snyggt igen! så började jag pilla med prestandan idag. tog bort massa onödigt skräp som låg och tog massa plats på hårddisken. och vips, efter att ha haft 1.0 i prestanda hoppade den plötsligt upp till 3.0! ooh jag är såå exalterad! känns som jag har en ny dator igen. klappar mig själv stolt på axeln.

0 kommentarer: