lördag 4 oktober 2008

me myself and i

nä nu är jag riktigt less på mig själv. jag sover bort halva dagen och flummar bort den vakna kvarvarande. får det bara inte, kan det bara inte, ska det bara inte fortsätta. jag vill inte hålla på att lova en massa, sätta upp ouppnåeliga mål. jag vill göra långsamma positiva förändringar som leder till ett schysst leverne. jag ska härmed utmana mig själv, med start imorgon-söndag den femte oktober år tvåtusenåtta. kraven jag har på mig själv är just nu på tok för höga, så jag ska försöka portionera upp dem i småbitar och ta en tugga i taget. det jag behöver och det jag vill och det jag ska är bland annat:

¤ börja träna. såklart vill jag ha en vältränad kropp för utseendets skull, men knakande knän, pinsamt muskel-lös rygg som bara vägrar vara med på någon som helst slags hållning, onda axlar och annat är de absolut största anledningarna till att jag bara måstemåste ta tag i detta!
planen är simning, promenader, och ett o annat styrke samt jympapass i veckan.
och gärna yoga om jag hittar nåt bra plejs som inte är allt för hutlöst dyrt.

¤ fem mål föda om dagen. frukost lunch middag och mellanmål däremellan. och på regelbundna tider. och frukt och grönsaker, som jag idag nästan skippar helt..

¤ normal dygnsrytm. att gå och lägga sig halv fyra (tidigast) är inte okej. alls.
och att stiga upp runt elva-tolvsnåret är definitivt inte okej!
visionen är sju till åtta timmars sömn, och uppstigning senast nollnio nollnoll.

¤ fundera på vad jag vill med mitt liv. vill jag utbilda mig så måste jag kolla upp utbildningar nu, inte veckan innan ansökningstiden går ut!
och kan jag tänka mig att flytta, till och med utomlands om jag hittar en bra utbildning? skulle jag våga det?

¤ börja att aktivt söka lägenhetsbyte. denna pyttelilla superdyra lägenhet som dessutom kommer att bli bostadsrätt som jag definitivt inte har råd att vara med om, måste bytas ut mot en i söderförort,
en luftigare och billigare .
där lilo har mer än 24 kvadrat att leka på och där jag slipper använda sängen som multimöbel.

¤ måste börja vårda mitt sociala liv. sluta vara dissig och dålig på att höra av mig eller svara på mail.

¤ framförhållning. god damnit! planera och komma i tid. förbereda. bli tidsrealist istället för tidsoptimist!

¤ ta tag i saker. inte sjuta upp!

¤ utmana mig själv mer. göra sånt jag tycker är läskigt, men som gör att det känns sådär jättebra när man gjort. bring it on!

imorgon är första dagen på resten av mitt liv. en mening jag många gånger uttalat, upprepat och försökt anamma. men aldrig lyckats med.
jag har inga förväntningar på mig själv nu, men förhoppningar. och de är stora. gigantiska.
komigen dotty - you can do it!

0 kommentarer: