lördag 18 oktober 2008

i'm thirteeeeeen - i just don´t know what i waaaant..

för det första är låten så irriterande att jag vill spy varje gång jag hör den.
men det jag retar mig mest på är texten.
när jag var tretton visste jag precis vad jag ville!
jag skulle bli journalist, gifta mig och så småningom få barn med killen jag var störtförälskad i, jag visste att jag skulle bli framgångsrik, välbärgad, snygg och smart.
framtiden var ljus och inget skulle kunna stoppa mig.

nu är jag snart trettitre. and i just don't have a fucking clue what i want!
vid tretton års ålder var jag naiv, mamma och pappa var starka och tuffa, hade svaren på alla frågor, de var odödliga och så var också jag.
nu vet jag bättre. nu är jag jäkligt varse om att mamma och pappa inte har en aning.
att de inte kan rädda mig.
att jag vet mer än dem och att det gör mig både bitter och ångestfylld.
att drömkillen blivit en drömkvinna som inte existerar.
att det jag vill jobba med kanske inte alls är det jag vill jobba med. att jag kanske inte alls kommer att få barn för vem fan ska en singelflata (eller en gängad sådan) skaffa barn med?
jag vet inte var jag vill bo eller hur eller varför.

därför gör den där jävla reklamlåten mig så förbannad!
för de där smilande purfärska trettonåringarna med naiva drömmar om att allting är möjligt, vet visst vad de vill!

det är vi bittra tretti-plusare som är de förvirrade stackarna.
så det så!


0 kommentarer: