lördag 5 juli 2008

så kommer mens och mensvärken på eeeen och samma gåång...!

gah! en veckas extra pms senare och jag är på upphällningen. vet inte varför den dröjt, den där konstiga kroppsfunktionen som förföljt en sedan tolvårsåldern. ett otyg är vad det är. först pms i minst en vecka innan, vilket innebär överkänslighet, svettningar, svullnad och allmän ågren. sedan denna "röda vecka" då en känner sig ofräsch hur renlig man än må vara. nån som vet om det finns nåt slags fertilitetstest man kan göra och kolla om man verkligen kan bli gravid. för får jag beskedet att så icke är fallet, ber jag dem klippa bort mina äggstockar på momangen. endast vetskapen om att ett litet liv ska kunna frodas gör det uthärdligt med detta elände. men värst är ändå värken. den molande huggande smärtan som förlamar hela kroppen och gör att jag, som idag, då solen skiner från klarblå himmel, tvingas sitta inomhus, iklädd de mest lössittande kläder och bara vrida mig i smärta. visst, vad det än var som skapade människan var ett geni, men det här med mens kunde fanimig gjorts på ett smidigare sätt...!

0 kommentarer: