onsdag 9 juli 2008

härligt...

detta måste jag nog säga tar priset ändå.. efter ett tillslag mot en polygami- sekt i usa, där flickor tvingats till giftermål med betydligt äldre män då de anses "könsmogna", har sekten blivit kontaktade från människor över hela usa, som vill köpa likadana kläder som flickorna i sekten har...! det har gått så långt att sekten nu skaffat en egen online-butik där man kan köpa deras osmakliga kyska kläder. varför någon skulle vilja klä sina barn i sådana är för mig helt obegripligt. räcker det inte med att dessa stackars sekt-barn ska tvingas bära nån slags artonhundratalsmundering? hoppas verkligen det är till halloween kläderna inhandlas, i annat fall tycker jag synd om barnen. vad jag sedan tycker om sekter och deras behandling av kvinnor och barn, det ska jag inte ens börja ta upp. det skulle bli till en roman, helt utan pardon. här är en artikel, och här kan ni handla dessa fantastiska kläder och därmed sponsra de fina sekterna... inte alls en hemsk hemsida..

0 kommentarer: