tisdag 22 juli 2008

uppdate

usch vad dålig jag är på att uppdatera bloggen.. idag har jag äntligen tagit tag i lite demoner. varit på vårdcentralen och ams, de hemskaste av ställen. men fän va skönt det känns när det äntligen är gjort, fattar inte varför jag ska skjuta på jobbiga saker istället för ta tag i de snabbt och sedan vara av med dem... har läs ut alla tre stieg larssonböcker och det känns inte så tomt som jag trodde det skulle göra. böckerna var bra, gillar verkligen larssons sätt att beskriva personer, platser och detaljer och det mesta av handlingen är bra. men man märker att mannen var jouurnalist, och en duktig sådan, för ibland blir det mer journalistisk mambo jambo än jag kanske önskar. lite för mycket detaljer kring mindre relevanta saker. men läsvärda är böckerna, absolut. har även hunnit läsa malin sävstams bok "när livet stannar", som handlar om malins kamp efter att ha förlorat mer än halva sin familj i tsunamin. boken är kanske inte riktigt skriven på det sätt jag personligen föredrar, men tycker ändå man ska läsa den. mycket tänkvärd. nu ska jag ta mig an "snabba cash" av jens lapidus eller "bitterfittan" av maria sveland . tror det blir den senast nämnda.

0 kommentarer: