onsdag 9 april 2008

söstra mi

vaknar med halsont och obehaglig känsla i kroppen. förkylningen är snart ett faktum. tar mig ändå iväg till utlovad färga-håret-hjälp hos höggravida lillasyster. hon har lagat tofugryta med couscous. gott. galet. hon är så fin med sin mage, söstra mi. känns som hon transformerats till en helt ny människa.. känns som hon äntligen ser mig.. vi spelar backgammon och tittar på massa fina foton och klappar på bebis som snart ankommer till jordelivet. jag tar lite fler foton på fina fina magen. sedan visar syster alla små små kläder som inhandlats och fåtts. vi färgar håret och pratar med pojken hennes som kommit hem från jobbet och nu lagar middag åt oss alla. det känns väldigt konstigt, för jag känner mig plötsligt som en del av hennes liv. en välkommen del.. vilket definitivt inte varit fallet, like ever.. det finns tydligen många fler fördelar med moderskapet än jag trott. nu håller jag tummarna för att bebis kommer snart, under bästa möjliga omständigheter.

0 kommentarer: