onsdag 23 april 2008

att göra det bästa av situationen

tvättid. som vanligt lyckas jag få den korta tiden som är tre timmar. hinner oftast bara tvätta fyra maskiner på den tiden, och varje gång gör jag samma misstag, tvättar lakan och handdukar sist. proppar maskinen full och inbillar mig sedan att jag ska lyckas torka allt innan tiden e slut. ett omöjligt projekt då handdukar verkar ta tre gånger så lång tid att torka som sängkläder, vilket leder till att ingenting blir mer än till hälften torrt. så det var inget annat att göra än att förvandla mitt enorma hem (24 kvadrat) till torkrum. min lilla son, nu mer under blog-alias lilo, försöker häpet förstå vad som sker. men eftersom en av hans favoritsovplatser är på nytvättade lakan etc så mår han fint mitt i all röra. trots att jag avskyr katthår på nytvättat så har jag inte hjärta att flytta honom.

0 kommentarer: