torsdag 10 april 2008

sjukling och tvåbarnsmor

igår var klart värst, däckad av halsont o kroppskaos. men sedan kom punan med bonussonen och allt kändes lite lättare. vaknade dock halv sju imorse (vääääldigt tidigt för att vara jag) med sandpappershals och yrsel. och sonen som promt skulle ligga på mig, gärna på höften, gärna på mjukdelar. lite överkurs att ha sex kilo katt på sig där mitt i allt. men söt e han iaf. sötast. mammagris me like. lyckades somna om o kände mig helt ok. gick för att storhandla. en stor nackdel med att bo i storstockholm är alla hypade människor överallt. duger lixom inte att slänga på sig ett par mysbrallor och dra handen genom håret, för man ska lixom in i smeten av allt hype i hypade gallerian med alla lattemorsor och unga hajps. väl i affären insåg jag att jag inte mådde så bra som jag trott. fick i alla fall med mig det mesta jag skulle, och unnade mig en kycklingsallad på det. inte ska jag som e sjuk behöva stå och laga mat ;). nåt måste man ju få unna sig när minimimånadsersättningen äntligen ankommit. och det var värt varje krona. godare sallad vetefan om jag ätit. så tack punan, för din påverkan. hur inkorrekt jag än må tycka att det är, så är kyckling faktiskt bland det godaste jag vet just nu. så vegerarianismen är nu alltså ett minne blott.. dock tar jag inte i rött kött med tång. ännu... (hemska tanke). nu sover bonussonen sked med min rumpa och jag ska göra en födelsedagsskiva till min födelsedagsfirande mor.

0 kommentarer: