måndag 23 juni 2008

uppdate

haft lite skrivkramp ett tag, men nu måste jag skriva av mig minsann. har ju hunnit vara midsommar och allt. punan, som ju har en massa kollegor som jobbar lite här o var på krogarna i stan, övertalade mig (tack!) att hoppa in på ett kassapass på en av de få midsommaröppna krogarna kring "fina kvarteren". var skiitnervös ända fram till dagen d. dels för att jag inte jobbat i kassan nånstans ever, dels att jag inte kände nån som jobbade den kvällen och för att jag inte jobbat över huvud taget på en hel eeevigheet. men jag sa ja i alla fall, mest för att få min egen röv ur och komma igång igen. skaffa mig ett liv helt enkelt, något som varit ett projekt en låång låång tid nu. när dagen kom så var jag så nervös att jag inte visste var jag skulle ta vägen. men allt gick skitbra. lärde mig kassan snabbt och alla vakter och personal var skitbra. rätt mycket folk var det också. efter passet som slutade klockan 02, kom punan med kollega och vi festade med personal o jävligt bra och roligt folk efter stängning och fram till klockan 06. god damnit vilken bra midsommar det var.

0 kommentarer: