söndag 29 mars 2009

ja jösses

i fredags hade jag varit på praktiken i tre veckor. tre veckor redan! helt galet!
jag har gått från att knappt kunna nåt till att hantera nya program och funktioner och kan nu retuschera en bild från början till den e klar för tryck.
eftersom det bara var en vecka kvar, och jag började oroa mig för att det inte skulle bli någon förlängning, gick jag med svansen mellan benen in till madamen och ställde frågan rakt ut. jag förväntade mig ett: det har varit jättekul men tyvärr.. men det som följde var det helt motsatta. hon sade att dem gärna ville att jag var kvar, helst ända fram till midsommar!!! wooot! hon sa att jag var så duktig, att jag utvecklats massor, var så trevlig och positiv och smälte in i gruppen fint. sedan gav hon mig en kram. jag stod kvar stum. vad sa du sa du?! jag blev och är helt galet glad. för första gången på en hel evighet, vet jag nu vad jag gör tre månader framåt. jag kan börja planera saker och skaffa riktiga (för mig välbehövda) rutiner. jag kommer att lära mig så sjukt mycket, både om det praktiska och teoretiska. och jag kommer kunna lära känna kisarna jag jobbar med bättre, vilket är skitkul eftersom dom är asschyssta. och nu har jag fått till uppgift att ställa, (retuschera, storleksbestämma och göra klart för provtryck) ALLA bilder till en tidning. heelt galet. tänk såp orolig och ängslig jag var inför och första veckan in i detta. och nu känns det så jävla bra. känns som jag håller på att strukturera upp mitt liv. nu ska jag ta dessa tre månader som en jävligt bra skola, både vad gäller jobbet och min egen utveckling. smiley.

5 kommentarer:

Camilla sa...

grattis!!

Kanelbullen sa...

Oh dotty vad du är duktig!!! Så himla kul!

Pussar och kramar in mass!!!

nisse sa...

DOTTY VAD DU ÄR DUKTIG! :D Hurra för dig!! Vad glad jag blir!

Kraaamar!

dotty sa...

tack snälla rara ni!
kramar

Swede Hurt sa...

underbart