onsdag 4 mars 2009

intervjun då

gårdagens intervju gick över förväntan. vd:n för byrån var väldigt chosefri och positiv. visade runt och jag fick för första gången se insidan av en bild/retuschbyrå. och de var mer etablerade än jag trodde. gör lay outen till massa stora svenska vecko/månadstidningar och resemagasin, årsredovisningar, kataloger mm. grymt att se. och lokalerna var superfräscha och datorerna och programmen i dem i världsklass. hon tog sig verkligen tid (en timme!) och berättade en massa, visade retuschfoton mm. var jätteorolig över vad hon skulle fråga om mig och vad jag skulle säga för att inte verka helt grön. men det gick jättebra. fick jättebra respons på både mina åsikter, tankar och personlighet och det var mer än jag nånsin kunnat önska. hon sa att hon naturligtvis behövde överlägga med killarna som jobbade på stället, om det fanns tid för en praktikant just nu. och att om det inte skulle funka att jag fick praktisera, skulle det absolut inte ha med mig att göra utan helt på tidsbrist. bestämde att hon skulle ge besked imorgon torsdag. jag är så sjukt nervös. om jag nu skulle få den fantastiska chansen att praktisera, är jag såklart (that's my thing) skitnervös inför det. att jag ska kunna för lite, fatta trögt, inte ha råd att följa med ut och äta lunch med de andra med min krassa ekonomi (hur säger man sånt till dem...?) att jag inte ska palla en heltid mm mm mm mm. uttrycket måla fan på väggen känns väldigt närliggande just nu. jag har helt enkelt en sjukt usel självbild. och hela jäkla ocd-skiten gör ju inte saken bättre.. måste skaffa mig en livscoach. punkt nu!

1 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Hoppas, hoppas, hoppas!

Pussar och tumhållning