måndag 25 maj 2009

jävla hy!

jag som alltid haft bra hy, bortsett från en och annan finne här och där, har nu sedan kanske 5 månader tillbaka fajtats med små små knottror i heela pannan. endel blir vita, endel svarta, endel blossar upp till monsterfinnar. jag har försökt med ALLT för att få dem att försvinna, men inget hjälper! jag har uteslutit apelsinjuice och laktos, slutat använda hårprodukter i luggen, satt upp luggen så ofta jag kan (haft lugg länge men aldrig haft detta problem) skippat sminket, testat olika parfymfria, milda, skonsamma rengöringsprodukter och hudkrämer, oljor, utorkande, mm mm. men inget hjälper. nu är det inte bara vita knottror, utan även svarta pormaskar, all over. och nu har det även börjat dyka upp stora groteska finnar, nä aliens.
som att det "bubblar" under huden.. jag har verkligen försökt att låta bli o klämma, men det är omöjligt att gå omkring med massa vita saker i pannan, huu! känner mig såå äcklig och ofräsch.

0 kommentarer: